Hur man (media) håller igång en häxjakt

Ett inslag i Rapport igår berättar för oss i samhället om en ”pedofilhärva”.

Det är så förbannat lätt och förmodligen effektivt att använda ordet ”pedofil”, så fort det rör sig om en person över 18 (som inte är ”barn”, alltså) som är ute efter eller har haft sex eller bara fantiserar om att ha sex med någon under 18, dvs ”barn”. Man skiter blankt i att det finns något mellan barn och vuxna. Tonåringar och unga vuxna.

Media bryr sig enbart om att sälja sina nyheter och få folk upprörda. Egentligen förstår jag inte varför. Har de inget verkligt att göra?

Och varför just denna förföljelse av män som söker sig till yngre tjejer? Är de så ”skadade”? För att de liksom inte kan ”hitta en jämnårig kvinna”, som de ska gifta sig med, skaffa de tre V:na med. Dvs Volvo, villa och vovve.

Det som är jävligt är att media hetsar och skriver helt falska löpsedlar som de facto ämnar att förnedra en hel folkgrupp. Oss pedofiler. Vi alla dras över en kam. Det har vi utstått i decennier nu.

Alla är olika, så även pedofiler. En del är eremiter, en del är socialt begåvade, en del lite mitt emellan. De flesta av oss mår dåligt och inte minst när media sprider dynga, som dessutom folk sväljer med hull och hår. För de flesta är inte så villiga eller benägna att läsa mer än det som sensationsmedia tar upp.

Vuxen+barn+sex=pedofili=brott och skadligt – oaktat omständigheter…!

Man går även på självaste stolpskottet Beatrice Ask i syfte att liksom forcera henne till att snuten (ursäkta, polisen) ska få (ännu) mer resurser att jaga oss ”äckel” och sätta dit oss, alternativt i milda fall ”hindra oss från att begå dessa hemska brott”, ungefär.

För mig är det hela rätt enkelt om man nu verkligen måste tala om det vrickade begreppet ”nätpedofiler”; hur många barn i en ålder som verkligen tilltalar pedofiler vistas på nätet och i chattar och hur många tror helt ärligt att dessa barn är så enkla att ”grooma”, utan att man stöter på stora problem?
Jag själv håller mig så långt borta från ”nätpedofilande” jag kan, eftersom riskerna är uppenbara och det är inte värt besväret. Så min insikt i ”problematiken” skulle kunna anses som begränsad. Det betyder att min kunskapsnivå på området skulle kunna vara så bristfällig att jag sitter här och ljuger och att det verkligen är en hel hop med småungar som stöter på gamla gubbar som vill ha sex med dem, och som ofta lyckas locka sig till barnen. Obesevera att när jag skriver barn så menar jag också barn. Individer före puberteten!
Även om vi lever i en digital värld så kan jag knappast tro dels att pedofiler skulle vara så dumdristiga och ha en sån övertro på att de är onåbara samt att barn skulle vara så oförsiktiga att de verkligen skulle gå med på att dejta en okänd ”gubbe”.

Vi har å ena sidan media som säkert lär skrämma barn med sina hopplösa löpsedlar om PEDOFILER SOM KNULLAR BARN, ungefär, lite så. När de går hem från skolan och på väg därifrån går in i en kiosk för att köpa lite godis eller en serietidning (osv) för att sedan få typ dagen förstörd av läbbiga löpsedlar fulla av ljug.
Och å andra sidan har vi rätt många /galna/ vuxna runt barnen som också ljuger till det rätt bra om fula gubbar. Trots att det är en avfärdad myt.

Men jag hänger med; det är lätt att förledas av ”nyheterna” om dessa monster i samhället som ”ger sig på försvarslösa barn”. För så mycket som det skrivs om ”oss”, hur ska man kunna för en sekund tvivla på att läget inte är ett dugg allvarligt?

Våldtäkter och tvång är givetvis allvarligt. Men det behövs inte mycket redovisande av forskningsresultat för att få fram att:

  1. Pedofiler är extremt sällan våldsamma
  2. Sexbrott mot barn begås sällan av en pedofil, utan av en s.k. tillfällesförbrytare (”situation offender”).

Gräver man vidare kan man säkert hitta en hel del mer som talar emot värdet av att driva en hatkampanj mot pedofiler som grupp och som individer, eller att det finns nån som helst positiv effekt av att skrämma upp barn, vårdnadshavare och andra.

Medias syfte verkar ha gått ifrån att informera till att ge total desinformation, ofta i form av rena lögner och moralpanik. Det borde klart finnas ett organ i landet som faktiskt begränsar hur en tidning får uttrycka sig, även om det skulle anklagas för att vara odemokratiskt. För det finns inga hinder för media att skriva om pedofili exakt hur DE vill få det till. Särskilt inte som man hindrar både barn och pedofiler från att göra sig hörda och tala positivt om pedofili, eller bara helt enkelt kring kärleksfulla, lyckade möten mellan barn och vuxna. För dessa finns! Och de är inte så ovanliga att de inte syns på kartan.

Jag sitter på lite stoff som jag funderar på att blogga om, när jag får ork. Såg nämligen ett fullkomligt uselt Kalla Fakta häromdagen. Bara att det inslaget är från tidig vår, i år.
Men det är ju så, att ämnet pedofili är alltid brännhett…

Se bara på den här pedofilen….! OBS! Sarkasm.

Släng gärna in en (vettig) kommentar på det här inlägget. Jag vet att jag har läsare, men ingen som kommenterar. Det är trist.
För det finns uppenbarligen rätt mycket att avhandla.

PS. Artikeln jag länkar till högst upp använder inte ordet ”nätpedofil” som jag gör i mitt inlägg. Men ordet används i nyhetsinslaget i Rapport.
Det som främst och först störde mig med inlägget är just användandet av ordet ”nätpedofil”, samtidigt som man talar om att det inte ”bara” rört sig om aktiviteter på internet, osv. Men även att man har som rubrik ”Pedofiler” till inslaget(!) Riktigt jävla motbjudande. Mer än skiten de har att ”rapportera” om. Dessutom använder de helt kallt ordet ”pedofil(er)” rätt igenom, trots att det verkar röra sig om tonårstjejer rätt igenom. Bara det kyliga sättet de säger det på, är enligt mig och som jag känner vidrigt.
Som att de försöker ”skala av rädslan” för att rapportera om dessa usla män/händelser, etc. Sen att de sitter och ljuger och pysslar med förtal snarare än verkligen rapporterar, det bekommer dem inte. För de anser troligen att de bara gör sitt ”viktiga” jobb…

PPS. Nu när jag faktiskt ser inslaget i sin helhet så kommer tanken upp ifall det inte är långt ifrån att vi liksom i USA ska få kunna få snutar som sitter o låtsas vara ”Lisa_14” (a’la ”To catch a predator”) och därmed provocerar fram ett brott som annars aldrig skulle funnits eller begåtts och att man på så sätt sätter dit en helt oskyldig stackars människa. Eller som en del ser det: förhindrar ”pedofiler” att hitta barn på nätet. Alltså ”stoppa pedofiler från att hänga på nätet och chatta med ungdomar”. Ehm, det blev nåt fel där, för pedofiler dras ju inte till ungdomar. O_o
Lik förbannat är det ett par fula gamla tonårsbrudar (sorry tjejer, men ni gör då inget för mig) de intervjuar i Rapports inslag. Ho hum. Observera slutligen också att tjejerna inte på något sätt definierar att det rör sig om ”gamla gubbar”…! Utan det kan röra sig om – och gör det högst troligen också (enligt undersökningar, bl a) – om en jämnårig kille som bara är ute på fulragg, eller lite lek.
Lite lägligt strax efter detta inslag tar man upp en nyhet om en man som mördat, och våldtagit, ett 17-årigt flickebarn. Definitivt en sorglig nyhet, men är man barn när man är 17? Säkert var förövaren en pedofil han med! Det är ju bara vi som är så här usla och känslokalla. Vi tillskrivs sällan om nånsin medmänskliga egenskaper. Vi är nog strax under psykopaterna/massmördarna/osv.

Det här inlägget postades i "Nätpedofiler", Hysteri, Moralpanik, Pedofili. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hur man (media) håller igång en häxjakt

  1. Anon skriver:

    Bra skrivet.

  2. Anon. skriver:

    Thanks for the blog there swede, facinating stuff.

  3. Alice-Dagen 365 skriver:

    Hej på er, anonyma. Vore trevligt om ni kunde ge er själva användarnamn.

    Hursomhelst är jag glad för fler kommentarer.
    Jag har på sistone känt speciellt mycket att det måste hända nåt snart. Att vi måste bli aktiva!

    För tillfället är jag mer eller mindre helt ensam med min lilla ”aktivism”.
    Allt medan det finns ett oerhört stort motstånd som vi bara måste göra oss av med. Eftersom de förstör för oss och för barnen och får oss att må så förbannat dåligt som många av oss gör.

  4. I_am_who_I_am skriver:

    Folk måste få klart för sig att förföljelse av pedosexuella inte är samma sak som at skydda barn från övergrepp. Tyvärr är det nuförtiden många som ägnar sig åt att ”hata pedofiler” och detta skyddar inte barnen.

    • Alice-Dagen 365 skriver:

      Verkligen! Jag är så förbannat urbota less på förföljelsen och lögnerna kring pedofili och allt hycklande som å ena sidan säger att ”visst, pedofiler ska få finnas”, samtidigt som de anser att vi är bra mycket mindre värda och ändå kallar oss för onormala i bästa fall och monster i värsta fall; bara för att vi har driften och alla känslor!

      Jag tycker något måste göras! Personligen står jag varken ut med orättvisan i världen och att alla ska komma undan med den här häxjakten, samtidigt som jag själv mår dåligt av att vi alla är så stigmatiserade. Samt förstås att vi inte får komma åt att älska och ha relationer med de kära barn som vi håller av mest av allt. Vuxna är dynga.

Kommentera

