Glad Alice-Dag 2013!

Jag är nästan ett dygn för sen att skriva och klockan är nästan midnatt. Men jag tänkte skriva ett inlägg ändå. Bättre sent än aldrig, eller hur? Har varit trött och lite upptagen idag för att det skulle gjorts tidigare. Fast det känns som det betyder otur att inte skriva här, den 25 april och allt. Det har funnits lite saker att debattera på sistone, men jag har helt enkelt inte orkat eller velat. Dels har jag haft en del åsikter kring den 13-åriga kumlaflickan som tog livet av sig, samt att man valt att fokusera på en ”nätpedofil”, som det hemskaste i hennes tillvaro och ”anledningen” till att hon tog livet av sig. Så beskriver i varje fall media det, kortfattat. Och tydligen ska den löst sammansatta, anarkistiska knatteligan ”Anonymous” hacka och förstöra här och var för oss pedofiler, dagen och ”Aliceveckan” till ära. Trodde de stod för yttrandefrihet, m.m.? Nåväl. Det verkar inte som de lyckats såvitt jag sett när jag kikat runt på nätet. Annars har jag inte så mycket att skriva om. Men jag har funderat på att faktiskt posta lite fina bilder. På sköna barn. Dels för att de är så vackra att se på och dels för att manifestera vår barnkärlek. Och kanske retar det någon också att det postas bilder på barn på en pedofils blogg? Men det är skönheten och dess budskap jag vill sprida. Att barnkärlek varar för evigt och aldrig kommer dö, så länge människan lever! Nu blev klockan visst kvart över midnatt. Men jag skyller på Google som inte hittade bilderna åt mig lika snabbt som förut idag, samt att WordPress inte alls samarbetar rent grafiskt att posta såna här inlägg med både bilder och text. Vackert blir det inte! Nåväl. En 15 minuter försenad Glad Alice-Dag-hälsning! I varje fall svensk tid. Det är ju fortfarande den 25 april på den västra delen av jordklotet! Här kommer bilderna. (Det gick inte att blanda text och bild som jag ville! Lusiga WordPress! HTML-kodning my ass…) Fyra bilder på flickor. Alla bilder är tagna av Robert Mapplethorpe:

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar